אורתופד מומחה ירך

מיהו, וכיצד בוחרים אחד כזה?
המדריך לבחירה חכמה, כאן לפניכם

המלצות
משפט חכם אחד אומר: "אין חכם כבעל הניסיון". פנו אל קרובי משפחה, חברים ומכרים ובקשו המלצה לאורתופד מומחה ירך, או שאלו אותם על אורתופד מסוים עליו אתם רוצים לברר. בשונה מפרסומות אינטרנטיות בעלות אינטרס כלכלי, לחברים, מכרים או בני משפחה לרוב יהיה אכפת שתטופלו אצלך האורתופד הטוב ביותר.
ואם פנייה לחברים, משפחה או מכרים מלחיצה אתכם או שהנכם עסוקים מדי, גם קריאת ביקורות באינטרנט עשויה לעזור לכם לקבל תמונה, לכל הפחות חלקית, על האורתופד המוצע. בביקורות אלה תוכלו לקרא בעיקר על מידת המקצועיות שלו ועל יחסו אל המטופלים, שני פרמטרים חשובים והכרחיים עד מאוד בבחירת אורתופד.

מקצועיות
על בריאות לא מתפשרים. בררו את מידת המקצועיות של האורתופד המוצע, כמה שנים הוא עוסק בתחום ואף בקשו לראות את התעודות המעידות על הכשרתו ואישורו לעסוק בתחום. אי אפשר להשוות את רמת הידע והמיומנות של אורתופד מומחה ירך בשנים הראשונות לעבודתו, לבין אורתופד מומחה ירך המציג 10 שנות ניסיון ויותר מכך, שכן, אי אפשר להתווכח כי בכל שנת עבודה הידע המצטבר הוא רב יותר, ואיתו גם מידת עושר המיומנות והכלים להתמודדות עם מצבים רפואיים שונים. בתחום זה נכלל גם המכשור בו האורתופד עושה שימוש, וודאו כי המכשור חדשני, מתקדם, משוכלל וכן כמובן עומד בתקנים הנדרשים. כך למשל, לצורך ביצוע ניתוח החלפת מפרק ירך יש להשתמש בציוד משוכלל ומתקדם מאוד, ולא, לא רק בשביל "השם של המקום", אלא למען בריאותכם ממש. שכן, ציוד שאינו מקצועי מספיר עלול להוביל לפגיעה בכלי הדם וברצועות.

יחסי אנוש
רבים נוטים לחשוב כי המקצועיות היא הנקודה היחידה אליה צריך לשים לב טרם בחירת רופא, או במקרה שלנו, אורתופד מומחה ירך, אך כמובן שמדובר בטעות. אין ספק כי למקצועיות האורתופד חשיבות רבה ומקום נכבד בהחלטה, אך טיב יחסי האנוש של האורתופד כלפי המטופל לא פחות חשוב מכך. ודאו כי יחסו טוב לזולת, וזאת כדי שלא תעברו את הטיפול ותגידו: "היה נורא". טיפול רפואי באשר הוא, אינו מהווה אטרקציה, אך זו לא סיבה לוותר על אווירה נעימה ויחס טוב מהרופא האורתופד.

מידת הזמינות
הזמינות, בנוסף למידת המקצועיות ויחסי האנוש של האורתופד לא פחות חשובה. כשמדובר בבריאות, דחיית הטיפול עלולה להסב נזק בריאותי ואף לחוסר תפקוד תקין לאורך זמן ארוך יותר. חפשו אורתופד המציג זמינות סבירה, אין זה אומר שאסור להמתין, אך שגם ההמתנה תהיה סבירה.

דילוג לתוכן