השתלות שיניים לעומת שיניים תותבות

– מה הכי טוב?

ההחלטה לבצע השתלת שיניים כדי להחליף שן חסרה אחת או יותר היא החלטה מכרעת. איזו אפשרות הכי מתאימה לך?

שתלים דנטליים הם סוג של שתלים אשר נועדו לאפשר לך לשמור על איזון שיניים מושלם לאחר הסרת שן או שיניים חסרות. הם חזקים במיוחד, גמישים וגם מספקים רמה מעולה של גמישות.

הסוג השני, הנפוץ יותר, של השתלת שיניים הוא "תותבת". זהו מערכת שיניים מזויפת שנועדה להיראות כמו שיניים טבעיות. התותבת נעשית בדרך כלל עם כתרים או פורנירים. אם אתה מחפש פתרון קבוע עם שיניים תותבות, אז אתה צריך לחשוב על זה יותר כאמצעי זמני.

גם שתלים וגם שיניים תותבות נחשבים לבעלי דירוג שביעות רצון גבוה עבור אנשים המחפשים תחליף לשיניים חסרות.

זה באמת תלוי כמה זמן אתה צריך את זה וכמה פעמים אתה צריך להחליף אותו עם רופא השיניים שלך, וזו האפשרות הטובה ביותר שלך.

אם תחליט לבצע השתלת שיניים, תוכל ליהנות משיפור מיידי במראה החיוך שלך.

שתלים דנטליים לפה משמשים בדרך כלל להחלפת שיניים בודדות או מרובות. כל שתל דנטלי מוכנס בניתוח לתוך עצם הלסת בתהליך שלוקח בין 6 ל-9 חודשים.

כאשר שן אובדת כתוצאה ממחלה, טראומה או פגם מולד, ניתן ליצור מכשיר תותב כתחליף לשן. המכשיר התותב יכול לשמש כשן או תותבת, גשר, שתל קבוע או נשלף; עם זאת, ההחלפה היא בדרך כלל קבועה.

מכשיר התותב שעוצב עבור השן או השיניים המוחלפות, מורכב לשתל. ככזה, זה דומה לאופן שבו מפרק מלאכותי עבור חולי מפרקים או ראומטואידים יכול להחליף את המפרק עצמו. עם זאת, לא ניתן להחליף אותו כמו מפרק טבעי.

השתלים עשויים מפלדה ופלסטיק כדי לחקות חלק מהמאפיינים של העצמות, כגון חוזק וגמישות, כמו גם את יכולת התחדשות העצמות הטבעית של הגוף עצמו. הם בדרך כלל אלטרנטיבה טובה עבור מטופלים שרוצים להחליף שן חסרה יחידה.

ניתן להשתמש באפשרות זו גם כדי להחליף יותר משן חסרה אחת. במקרה זה, שתל דנטלי, שהוא עמוד טיטניום, מוטבע בעצם המקבל. שן או שיניים מלאכותיות נמזגות לאחר מכן לעמוד השתל ולאחר מכן מכוסה השתל בחומר עצם כדי לאחוז את השן לשתל במשך תקופה של שבועות.

השתל הדנטלי המחקה את השורש של שן טבעית נבנה בדרך כלל באמצעות מסגרת קרמיקה או סגסוגת זהב. לאחר מכן הוא מכוסה בכתר, אשר יכול להיות עשוי מחומרים שונים, כגון פורצלן, זהב או פורצלן התמזגו למתכת. לאחר מכן נמזג כתר החרסינה או הזהב לבסיס או למסגרת המדמה שורש של שן טבעית.

תותבת היא מערכת שיניים מזויפת הניתנת להסרה שנועדה להידמות מאוד לשיניים טבעיות. התותבות בנויות משיניים שנחצבו משרף עם שיניים מלאכותיות המחוברות לבסיס קשיח כמו מסגרת פלסטיק או מתכת.

תותבות הפלסטיק או המתכת מעוגנות לרירית החניכיים של התותבת בעזרת מחבר פלסטיק או מתכת, המחובר לחניכיים. ישנם סוגים רבים ושונים של שיניים תותבות, בהתאם למצב ולצרכים של המטופל.

שיניים תותבות מאפשרות למטופל לאכול בדרך שבה הוא רגיל, אם כי לפעמים ניתן לשנות את ההתאמה והגימור של התותבות הללו כדי להידמות טוב יותר לשיניים טבעיות. עם זאת, אם יש צורך למטופל ללבוש תותבת במשרה מלאה, אז בדרך כלל בוחרים באחת האפשרויות היותר טבעיות ונוחות.

מטופלים יכולים לבחור תותבות ניתנות להסרה או שאינן ניתנות להסרה (מושתלות). למרות שתותבות הן אופציה שימושית להחלפת שיניים חסרות, העקביות והמראה הטבעי של שתלים דנטליים הופכים אותן לבחירה מצוינת. אם אתה יכול להרשות זאת לעצמך, סביר להניח שרופא השיניים שלך ימליץ על השתלות שיניים במקום שיניים תותבות. אבל עבור אנשים מסוימים, העלות הגבוהה של השתלים פשוט אינה ריאלית, ותותבת איכותית עשויה להיות בחירה טובה.

ריכזנו השוואה בין תותבות ושתלים כדי לתת לך הבנה טובה יותר של האפשרויות הקיימות בדרך לחיוך שמח ובריא. צור קשר היום עם Young Family Dental כדי ללמוד עוד על שיניים תותבות ושתלים, ואיזו מהן מתאימה לך.

שתף ב-Pinterest לואיס אלוורז / Getty Images כאשר אתה צריך להחליף שן חסרה אחת או יותר

יש לך מספר אפשרויות, כולל שיניים תותבות ושתלים. הדבר החשוב ביותר שיש לזכור אם השיניים שלך חסרות הוא להחליף אותן באופציה שאושרה על ידי רופא שיניים, כגון שתלים דנטליים או תותבות. שיניים חסרות עלולות להשפיע על בטיחותך, אך זו לא הסיבה היחידה שבגללה כדאי לשקול השתלות שיניים או תותבות.

סיבוכים של שיניים תותבות או שתלים השתלות שיניים הן לרוב פתרון בטוח ויעיל ללא שיניים

אך על פי מחקרים הם עלולים לגרום לסיבוכים רבים, כמו זיהומים ובעיות מכניות (סיכות רפויות, שיניים שבורות). כֶּתֶר). שיניים תותבות עלולות לגרום גם לכיבים כרוניים בפה ואף לדלקת הנקראת סטומטיטיס. בעיות אלו עלולות לגרום לתותבות שלך לאי נוחות ולהעמיד אותך בסיכון למחלת חניכיים. שיניים תותבות מונחות על החניכיים ולרוב אינן יציבות, בעוד שתלים דנטליים מחליפים למעשה את השורשים ומהווים בסיס בטוח ותומך לשיניים החלופיות.

במקרים רבים

שיניים תותבות הן הפתרון הטוב ביותר עבור חולים עם שיניים חסרות. חלופות לתותבות ושתלים שיניים תותבות ושתלים הם רק שתי אפשרויות להחלפת שיניים חסרות. אם אתה רק צריך להחליף שן אחת או כמה, הם עשויים לספק תותבות חלקיות או להמליץ על שתלים או גשרים כדי לספק תמיכה נוספת, אבל לאחר התייעצות עם רופא שיניים, הבחירה היא תמיד בידי כל מטופל.
לפרטים נוספים על השתלות שיניים בראשון לציון עליך לבדוק ב- dental-clinics.co.il

שתלים דנטליים הם לעתים קרובות בחירה פופולרית עבור אנשים שחסרה להם רק שן אחת או שתיים

אך הם יכולים להוות חלופה לתותבות אם יש לך מספר שיניים חסרות. כל עוד החניכיים והלסת בריאים, שני שתלים או יותר יכולים לתמוך במספר שיניים חלופיות. סביר יותר שרופא השיניים שלך ימליץ על שתלים אם אתה רק צריך להחליף שן אחת או כמה, כי הם מספקים יותר תמיכה מאשר שיניים תותבות וקל יותר לתחזוקה. אם אתה צריך להחליף את כל חלל השיניים, יש לך אפשרות לקבל שתלים בודדים או חלופות משתלמות יותר כגון All-on-4 או תותבות קבועות על השתלים שהזכרנו לעיל, אשר דורשים רק ארבעה עד שישה שתלים כל אחד. … לסת.

עם זאת

שיניים תותבות הרבה יותר זולות מאשר שתלים, ואם יש לך לסת חלשה או לא בריאה, רופא השיניים שלך עשוי להמליץ עליהם. שיניים תותבות הרבה יותר זולות מהשתלות שיניים, במיוחד כשצריך להחליף פה מלא שיניים. גם העלות הראשונית של שיניים תותבות נמוכה מהשתלות שיניים, אך יש לציין כי ייתכן שתצטרכו להחליף אותן כל כמה שנים.

שתלים דנטליים הם תחליפים לשיניים קבועות והפכו בשנים האחרונות לחלופה פופולרית לתותבות

הם פופולריים יותר בקרב אלה שחסרים להם מערכת שיניים, ולא רק אחת או זהה. גשרים בדרך כלל החליפו שיניים בודדות, בעוד שיניים תותבות שימשו להחלפת שיניים רבות או סט שלם של שיניים. לפי ערוץ ההיסטוריה, אבותינו החליפו שיניים חסרות בשיניים תותבות עשויות משילוב של שנהב היפופוטם נדיר, עצמות אנושיות וחומרי מתכת.

תותבות פרוטזות הן תותבות ניתנות להסרה הניתנות להתאמה לחלל הפה ללא קשר לכמות רקמת העצם

שיניים תותבות יכולות להחליף את כל השיניים בלסת העליונה או התחתונה כסט, או שהן עשויות להחליף כמה שיניים חסרות. שיניים תותבות נעשות על ידי טביעות של החניכיים העליונות או התחתונות. אם יש צורך בתותבות כדי להחליף את כל השיניים, אתה יכול לעשות את שתי החניכיים בו זמנית. בהתאם למספר השיניים להחלפה, התותבת יכולה להיות תותבת מלאה או חלקית.

שיניים תותבות הן תותבות נשלפות המסופקות בסט מלא או חלקי

שיניים תותבות הן תותבות המשמשות להחלפת שיניים חסרות ולעיתים קרובות ניתנות להסרה, אך קיימים סוגים שונים של שחזורים. הם עשויים מחומרים שונים, אך לרוב השיניים הן חרסינה והבסיס עשוי מפלסטיק ואקריליק.

התותבות נשארות במקומן בדיוק כמו שיניים רגילות (הן אינן ניתנות להסרה), אך תהליך ההתקנה הוא הרבה יותר פשוט ודורש רק כארבעה עוגני שתלים. תהליך ייצור התותבת מהיר יחסית ואורך כארבעה ביקורים אצל רופא השיניים.

טיפול תותבות לעומת שתלים טיפול בהשתלות שיניים דומה להיגיינת שיניים טבעית

יש להסיר שיניים תותבות בזמן שאתם אוכלים ומצחצחים שיניים, מה שיכול להיות מביך שנגמרות השיניים. כמו כן, יש להסיר ולנקות תותבות מלאות מדי לילה, שכן חיידקים וחלקיקי מזון עלולים להילכד בין הפלסטיק לחניכיים. תותבות מלאות משמשות כאשר כל השיניים הוסרו או נפלו.

הם גם משתמשים בשתלים בלסת לייצוב

אבל השתלים מוסרים בן לילה לניקוי. הם מושתלים בלסת או בחניכיים ומשמשים כעוגן לכתרים דנטליים. בניגוד לתותבות, שפשוט משמשות כחזית לשיניים טבעיות, שתלים הם תחליפים יעילים. שיניים תותבות הן שיניים מלאכותיות נשלפות בהתאמה אישית, לרוב עשויות אקריליק, ניילון או מתכת.

ראשית

תותבות מלאות או שלמות מחליפות את כל השיניים בלסת העליונה או התחתונה, או שתיהן. לבסוף, שן בודדת, גשר נתמך בשתל, או תותבת מרובת שיניים מחוברת לאבוט. אפשרות זו יכולה לשמש להחלפת שן אחת או יותר, כתרים תמיכה ואפילו שיניים תותבות.

שיניים תותבות עולות פחות מתחליפים

במיוחד כשצריך להחליף מספר רב של שיניים. שיניים תותבות גם זולות יותר משתלים. אם אין לך ביטוח שיניים או שהביטוח שלך לא מכסה את עלות ההשתלות, זה עשוי להיות גורם חשוב. עם זאת, כאשר בוחנים את העלויות הנוספות של שיניים תותבות, לרבות נוזלי ניקוי, דבקים, שיקום והחלפת תותבות, השתלות שיניים הן בדרך כלל הפתרון הפיננסי הטוב ביותר ומצדיקות את העלויות הנוספות מראש. כמו כן, יש לציין שהביטוח שלך יכול לכסות עד 50% מעלות השיניים התותבות, וסביר שתוכנית ביטוח השיניים שלך תכסה שתלים.

זה אומר שהעלויות יכולות להיות נמוכות יותר בטווח הארוך

שכן תותבות, לשם השוואה, ידרשו החלפה תכופה יחסית. בעלות נמוכה בהרבה מפתרונות קבועים, תותבות הנתמכות בשתל משחזרות חלק גדול מהפונקציונליות של שיניים טבעיות. גֵהוּת. אם זה בלתי אפשרי או לא סביר לקחת את הזמן לטפל ביעילות בתותבות שלך, כדאי לשקול שתלים שדורשים פחות תחזוקה, אם כי יקרים יותר.

 

דילוג לתוכן