למי מתאים ניתוח קשירת טחורים?

קיבלתם המלצה לניתוח טחורים?

כל מה שצריך לדעת על ניתוח קשירת טחורים במאמר הבא

מהם טחורים?

טחורים הם כמעין כריות המלאות בדם אשר תפקידם לסייע באטימות פי הטבעת. במצבם התקין, אדם לא אמור לחוש פעם וכאשר חשים בהם, אזי זהו סימן שהמצב לא תקין לגמרי. טחורים יכולים להיות פנימיים או חיצוניים, כאשר הטחור החיצוני נחשב קל יותר ולפיכך גם הטיול בו פשוט יותר. בהשוואה לטחורים החיצוניים, הטיפול בטחורים פנימיים עשוי להיות מורכב יותר שכן הם עלולים לגרום לתופעות כמו דימום מפי הטבעת, קשיי ישיבה, כאב בעת מתן צואה, גרד, חוסר נוחות ועוד'. 

ניתוח קשירת טחורים

ניתוח קשירת טחורים פנימיים הינו הליך המתבצע באמצעות קשירת בסיס הטחור על ידי גומיות ומביאים לניתוק אספקת הדם אל הטחור. הרופא מכניס כלי המכונה אנדוסקופ או פרוקטוסקופ ותוך כדי הצפייה במתרחש בפנים הוא אוחז בטחור על ידי מכשיר נוסף ומניח מסביבו גומייה. מרגע זה, ותוך מספר ימים, הטחור שלא מקבל את הדם לו הוא זקוק בשביל 'לחיות' מתכווץ ונושר. תהליך זה יכול להתבצע הן במרפאה והן בחדר ניתוח, וכאשר הינו מתבצע במרפאה לא מתבצעת הרדמה. במידה והרצועות מובילות לכאב חזק, אפשר להזריק חומר מאלחש לאזורי הטחורים הקשורים בכדי להוביל להיחלשות התחושה בהם. 

בתום ההליך הניתוחי תיתכן תחושת כאב או מלאות של הבטן התחתונה. 

ניתוח טחורים- קהל היעד

ראשית, הסובלים מטחורים מקבלים המלצות שונות לטיפולים שמרניים שונים כמו קרמים או משחות ייעודיות, ורק במידה ואלה אינם מועילים והמצב נמשך, רצוי לשקול לבצע ניתוח טחורים. בקרב אוכלוסייה זו ניתן למנות שורת סימפטומים המאפיינים אנשים הסובלים מטחורים להם הטיפול השמרני לא מועיל:

-דם טרי ללא סיבה נראית לעין בעת ביקור בשירותים. 

-כאבים באזור פי הטבעת

-גרד 

-בליטות

-דליפת צואה 

בחירת רופא מטפל

על בריאות לא מתפשרים, וביחוד שמדובר בתופעה כה רגישה כתופעת הטחורים. גם אם הנכם סובלים ומוכנים ללכת אל כל אחד, העיקר ש'תצאו מזה', כדאי שתאזרו מעט סבלנות וחפשו אחר רופא שאינו מציג רק ידע מעשי מקצועי, אלא גם יחסי אנוש טובים וחמים, כי נזק כתוצאה מהליך טיפולי אינו חייב תמיד להיות בפן המעשי, אלא גם בפן הרגשי. מספיק שחווית הטיפול הייתה עבורכם בלתי נסבלת, הדבר יכול לגרום לכם להימנעות מטיפולים שונים ומכאן הדרך קצרה לבעיות נוספות או החמרה של בעיות קיימת. ד"ר אלדד פובזנר, מומחה לכירורגיה כללית, הותיר מאות מטופלים מרוצים! 

סובלים? למה אתם מחכים?!

דילוג לתוכן