מהו קטרקט? ההסבר המלא

ככל הנראה יצא לכם כבר לשמוע לא פעם את המונח קטרקט. אך האם אתם באמת מבינים את המשמעות שלו? לרוב מדובר על עניין שמטריד בעיקר אנשים מבוגרים, אך גם צעירים צריכים להכיר אותו. קטרקט זוהי בעיה שכיחה מאוד שקשורה לאיכות הראייה לטווח רחוק וקצר כאחד. מדובר על מצב שבו עדשת העין הופכת להיות עכורה, וכתוצאה מכך ישנה פגיעה באיכות הירידה עצמה. השקיפות של העין מהווה פרמטר חשוב כאשר בוחנים את איכות הראייה עצמה. ככל שהשקיפות של העין תהיה נמוכה יותר, כך מן הסתם יהיו בעיות שונות בראייה. כיום עומדים לרשות האנשים השונים פתרונות רבים להחזיר את הראייה לקדמותה. 

מהם הגורמים השכיחים לבעיה?

כמו שאתם נוטים לתאר לעצמכם הגורם השכיח ביותר לבעיה הזאת הוא הגיל. עם הגיל באופן טבעי רמת השקיפות של העין יורדת, ומכאן העכירות עולה. זוהי הסיבה שבגללה רוב האנשים שסובלים מהבעיה הזאת הם אנשים מבוגרים בגיל השלישי. עם זאת יכולות להיות כל מיני בעיות הקשורות לתורשה שמביאות להתפתחות העניין הזה. אך כמובן שהסבירות היא הרבה פחות גבוהה בהשוואה לגיל שמהווה את הסיבה הכי שכיחה לקטרקט. 

כיצד ניתן לגלות קטרקט?

הגילוי של קטרקט הוא יחסית פשוט, ואינכם צריכים לעשות בדיקה מקיפה. ברוב המקרים הגילוי נעשה על ידי בדיקת ראייה פשוטה, כזאת שכל אחד יכול לעבור אותה. אחרי שמגלים החמרה באיכות הראייה יהיה ניתן לבחון לעומק את הסיבה לכך. בגיל מבוגר כמו שכבר הבנתם הסיכוי לקטרקט הוא הרבה יותר גבוה. בזכות מכשור מתקדם יהיה ניתן לזהות את רמת העכירות של העדשה עצמה. רופא מומחה יצליח גם לאבחן את סוג הקטרקט ואת רמת חומרתו. ישנה אפשרות לעשות בדיקות שונות אצל מספר רופאי עיניים מומחים. 

כיצד מטפלים בקטרקט?

החדשות הטובות הן שישנה דרך אפקטיבית להתמודד עם מחלת הקטרקט. אינכם צריכים להשלים עם מציאות שבה אתם מחויבים להרכיב משקפיים באופן קבוע. יש כאלה שעבורם הרכבת המשקפיים היא עניין שהם לא מסוגלים להשלים איתו. הדרך היחידה להתמודד עם קטרקט היא על ידי ניתוח ייעודי. הניתוח הייעודי מטרתו העיקרית היא לתקן את רמת העכירות של העדשה עצמה. במידה שהעדשה עצמה ברמת עכירות גבוהה יהיה צורך להחליף אותה בעדשה מלאכותית חדשה. כך יהיה אפשר להחזיר את המצב לקדמותו, ולהביא את העדשה למצבה ההתחלתי. כמובן שתוכלו להתייעץ עם מומחים לרפואת עיניים שיציגו בפניכם את כל האפשרויות הקיימות.   

דילוג לתוכן