ממה נגרמת כף רגל סוכרתית?

מחלת הסכרת היא מחלה שפוקדת לא מעט אנשים שונים בכל שכבות הגילאים. אנו רואים נערים צעירים, וגם אנשים מבוגרים שסובלים מהמחלה הטורדנית הזאת. כל עוד הסכרת נמצאת במעקב היא לא אמורה להביא איתה לסיכונים שונים, אך עדיין חובה להיות תמיד בבקרה. אחד מהסיבוכים הכי שכיחים של מחלת הסכרת הינו כף רגל סוכרתית. מצב שיכול לפקוד את מי שחולה בסכרת, וזה לא משנה באיזה אופן היא באה לידיי ביטוי. ממה נגרמת כף רגל סוכרתית, ואיך אפשר להתמודד איתה בדרך הכי טובה?

מהי כף רגל סוכרתית?

כף רגל סוכרתית זה מצב שבו ישנה פגיעה בעצבים הנמצאים בכף הרגל. הדרך הכי טובה לאבחן את הבעיה הזאת היא על ידי הופעת כל מיני סימנים על כף הרגל. סימנים שאתם יכולים לראות אותם לגמרי בעצמכם, אינכם צריכים להיות רופאי עור מנוסים. מדובר על כל מיני נגעים שונים שלא היו קיימים על העור בכף הרגל לפני כן. המחקרים מראים כי ישנה סבירות לא מבוטלת לחולים בסכרת לסבול מכף רגל סוכרתית. עד כמה המצב שכיח? כ-4%-10% מחולי הסוכרת יסבלו או סובלים מכף רגל סוכרתית. המחלה הזאת יכולה להביא את האנשים שסובלים ממנה לקטיעת גפיים.

ממה נגרמת כף רגל סוכרתית?

אחד מהרכיבים החשובים ביותר לזרימת הדם התקינה בגוף הוא האינסולין. הסוכרת נובעת מרמות ירודות של אינסולין בתוך הגוף. המשמעות היא שהגוף לא מצליח לאזן את העברת הדף בין החלקים השונים בגוף. כף רגל סוכרתית נגרמת מהעברת דם לא תקינה באזור הרגל, מה שמביא להופעת כל מיני סימנים שונים. הסימנים הם בעצם הדרך של הגוף להראות כי משהו לא תקין בזרימת הדם. המטרה היא כמובן לנסות לאזן את זרימת הדם על ידי שיטות טיפול שונות. אך כמו שהבנתם ישנה אפשרות כי תמצאו את עצמכם במצב שבו הסיטואציה עלולה להסתבך.

איך מטפלים בכף רגל סוכרתית?

הדרך הכי טובה לטפל במצב היא פשוט למנוע את הופעת הסיבוך הזה. שמירה על רמות סוכר תקינות בגוף תחסוך מכם את הסיכויים להתמודד עם המצב הזה. אך לצערנו לא מעט חולי סוכרת לא לוקחים זאת בחשבון כאשר הם עושים את הבחירות השונות. אחרי שמאזנים את הסוכרת יהיה ניתן להתמודד עם הנגעים המקומיים. כמו שישנם תכשירים להתמודדות עם פטריות בכף הרגל, כך ישנם תכשירים ייעודיים למצב הזה. ניתן למרוח קרמים שונים שאמורים לשפר את המצב של הנגעים המופיעים על העור.

דילוג לתוכן