תסמונת מנהרת שורש כף היד

קיימות לא מעט סוגים שונים של מחלות שעלולות להביא לכאבים בכף היד. עם זאת המחלה הכי נפוצה נקראת תסמונת מנהרת שורש כף היד. הלחץ שנוצר במנהרת שורש כף היד הוא זה שמביא לכאבים עזים שקשה להתעלם מהם. כתוצאה מהלחץ במנהרת שורש כף היד נפגעת התחושה בשלושת אצבעות (האגודל, האצבע והאמה). באופן טבעי ברגל שמופיע כאב עז בכף היד יהיה מאוד קשה לבצע פעולות שוטפות. עם זאת עליכם לדעת כי ישנו טיפול שיכול להקל על הכאבים. אתם לא צריכים לשנות את שגרת החיים שלכם בגלל התסמונת. למידע נוסף על תסמונת מנהרת שורש כף היד

מה גורם לבעיה הזאת?

למרות שמדובר על בעיה יחסית שכיחה, אין עדיין אבחנה חד משמעית לסיבה שבגללה היא מופיעה. המומחים מעריכים כי הבעיה הזאת נוצרת ממספר סיבות שונות. כאשר השילוב שלהן ביחד הוא זה שיוצר את הלחץ, ואת הכאבים כתוצאה ממנו. אנשים עם עודף משקל או כאלה שמעשנים באופן קבוע נמצאים בקבוצת סיכון. עם זאת אפשר להגיד כי הכאבים עלולים להופיע אצל כולם, גם אצל אלה שלא נמצאים בקבוצה הזאת. הכי חשוב שבמקרה של כאבים בשורש כף היד תלכו לראות רופא שיאבחן את הסיבה הנקודתית.

כיצד מזהים תסמונת מנהרת שורש כף היד?

אינכם צריכים להיות אורתופדיים על מנת לזהות כי מדובר על תסמונת מנהרת שורש כף היד. כמובן שאת האבחנה הסופית יכול לעשות רק אורתופד שמכיר את הבעיות השונות. אך הדרך הכי טובה לזהות את הבעיה הזאת היא על ידי כאבים במפרק כף היד. האזור שבו כף היד מתחבר עם היד עצמה, זה האזור שמועד לפורענות. עם זאת בשלב מתקדם יותר הכאבים יכולים להגיע עד לכף היד עצמה, כך שתתקשו לבצע פעולות מסוימות. אחרי שאורתופד יאבחן אתכם תוכלו להבין בדיוק מהי הסיבה שבגללה מופיעים לכם כאבים.

כיצד מטפלים בבעיה הזאת?

הטיפול עצמו חייב להיעשות יחד עם אורתופד שינחה אתכם מה הכי נכון לכם. אך ברוב המקרים הטיפול הכי טוב יהיה קיבוע של שורש כף היד, וכמובן מנוחה של האזור. על ידי קיבוע ומנוחה המצב אמור לעבור ככל שעובר הזמן. אם שורש כף היד ימשיך להיות בתזוזה זה עלול רק להחמיר את המצב. במקרה שמדובר על דלקת שגורמת ללחץ במנהרת שורש כף היד ניתן יהיה לצרוך אנטיביוטיקה שאמורה לשפר את ההרגשה. ההחלטה מה נכון לכם אמורה להתקבל יחד עם איש מקצוע מנוסה ומיומן.

דילוג לתוכן