הייטק בעולם החרדי

פרדוקס הטכנולוגיה בעולם החרדי

העולם החרדי נתפס לא פעם כמקום של שמירה קפדנית, שבו נמנעים מכל הטכנולוגיה והדרך היחידה לתקשר היא באמצעות מילה מדוברת. אולם, אין זה כך; יש הרבה חידושים בהייטק בעולם החרדי.

יהודים חרדים אינם מהססים להשתמש בטכנולוגיה כמו סמארטפונים, טאבלטים ומחשבים למטרות שונות לרבות עבודה, חינוך ועסקים.

העולם החרדי נתפס לא פעם כעולם של "לא" – בלי טכנולוגיה, בלי אינטרנט, בלי טלוויזיה. אבל מה באמת קורה?

בתי ספר חרדיים שונים מאוד מבתי ספר אחרים בארץ. יש להם את האחוז הגבוה ביותר של בוגרים שממשיכים להשכלה גבוהה ויש להם את אחוז הנשירה הנמוך ביותר.

פרדוקס הטכנולוגיה בעולם החרדי – חינוך משולב, עולם חרדי, בתי ספר חרדיים

מהו חרדי ולמה זה משנה?

חרדים הוא כינוי ליהודים האדוקים ביותר המקפידים על כללי צניעות ולבוש נוקשים. יהודים אלו נקראים לעתים קרובות חרדים.

יהודים חרדים מקפידים על כללי צניעות ולבוש נוקשים. הם נקראים לעתים קרובות חרדים. החרדים מהווים 10% מהאוכלוסייה היהודית בישראל, 20% בניו יורק ו-30% בלונדון.

העולם החרדי אימץ לאמץ טכנולוגיה מודרנית כמו סמארטפונים, אבל זה הולך ונהיה נפוץ עם הזמן.

הקהילה החרדית היא אחת הקהילות הדתיות הצומחות ביותר בעולם. יש בה אוכלוסייה של למעלה מ-1.5 מיליון איש, והיא מתרחבת בקצב של 8% בשנה. גם בציבור החרדי יש שיעור ילודה גבוה במיוחד, עם 6 עד 10 ילדים למשפחה בממוצע.

יהודים חרדים אינם רק שומרי מצוות, אלא הם חיים על פי כללי התנהגות נוקשים השולטים בכל היבט של חייהם, החל מהלבישה ועד מה שהם אוכלים ועד לאופן שבו הם מתקשרים עם בני המין השני וכאלה שלא. יהודי.

מה קורה בדיוק? מהם האתגרים?

בשנים האחרונות חברות היי-טק מנסות להיכנס לעולם החרדי. הם מחפשים שווקים חדשים וכוח עבודה חדש.

סעיף זה יכסה את הדברים הבאים:

1) מה קורה בעולם החרדי? 2) מהם האתגרים? 3) איך חברות הייטק מנסות להיכנס לשוק הזה? 4) מה זה אומר על עתידם של יהודים חרדים?

1) יהודים חרדים חיים בעולם שונה לחלוטין משלנו. הם לא רק מבודדים מהחברה המודרנית אלא גם זה מזה. זה מוביל לחוסר ידע ומיומנויות בתחומים רבים, כמו חינוך, בריאות ותעסוקה.

2) האתגרים העומדים בפניהם כוללים: חוסר נגישות לטכנולוגיה, היעדר השתתפות נשים בכוח העבודה, רמת השכלה נמוכה בקרב נשים ופער הולך וגדל בין שכר גברים ונשים עקב השינוי הטכנולוגי.

3

כיצד סמארטפונים וטכנולוגיה ניידת גורמים לשינוי בקהילות החרדיות?

הטכנולוגיה הסלולרית קיימת כבר זמן רב ורק הולכת ונעשית פופולרית יותר. אנחנו רואים אנשים עם סמארטפונים בכל מקום שאנחנו הולכים. טכנולוגיית מובייל היא אחד הסקטורים הצומחים ביותר בעולם. ישנם סוגים רבים ושונים של טכנולוגיות ניידות, אבל הסמארטפונים הם הפופולריים ביותר מכיוון שהם יכולים לעשות הרבה יותר מטלפון רגיל.

יש קהילה חרדית בישראל שלא משתמשת בשום סוג של טכנולוגיה בכלל, כולל טלפונים. קהילה זו קיימת כ-200 שנה והיא רק לאחרונה החלה להשתנות בגלל הטכנולוגיה הניידת. ליהודים חרדים תמיד היה קוד לבוש קפדני הכולל בגדים שחורים וצעיפים לכיסוי שיערם, אבל כעת הם מתחילים ללבוש בגדים בצבעים עזים ולהשתמש בסמארטפונים עם גישה לאינטרנט.

הקהילה החרדית היא חברה פרטית, עצמאית, שבאופן מסורתי התנערה מהעולם החיצון. אבל עכשיו, הטכנולוגיה משנה זאת.

יהודים חרדים תמיד נזהרו מהעולם החיצון, ולא אימצו בקלות טכנולוגיות חדשות. הופעת הסמארטפונים והטכנולוגיה הניידת הקלה על אנשים להישאר מחוברים לעולם החיצון מבלי לעזוב את הקהילה שלהם. זהו שינוי עצום בקהילה הזו שתמיד הייתה פרטית ועצמאית.

 

ללימודי הייטק: https://successcollege.co.il/

דילוג לתוכן