מהם דרכי טיפול בדלקת חניכיים?

דלקת חניכיים היא דלקת שכיחה מאוד, כזאת שלא פוסחת על אף אחד. אתם שואלים כמה אנשים יסבלו במהלך חייהם מדלקת חניכיים? הנתונים מראים כי 95 אחוז מכלל האוכלוסייה תסבול בשלב כזה או אחר ממנה. החניכיים שלנו עשויים מרקמות שונות שחשופות למזיקים שונים. מכאן עולה השאלה, איך באמת מתמודדים עם דלקת חניכיים בצורה יעילה? הרי המטרה שלכם תהיה להעלים את הדלקת בזמן הקצר ביותר. לא תרצו למצוא את עצמכם במצב שבו הדלקת נמשכת זמן רב, ומביאה איתה אי נוחות רבה.

איך מזהים דלקת בחניכיים?

יכולים להיות סימפטומים שונים שמעידים על הימצאותה של דלקת בחניכיים. הקביעה הסופית תעשה כמובן על ידי רופא שיניים מנוסה שיבחן את מצב החניכיים. אך גם אתם מהצד שלכם תוכלו למצוא כל מיני פרמטרים שונים שיעידו על הימצאותה דלקת מהסוג הזה. חניכיים רגישות, כאלה שיגיבו בצורה לא אידיאלית לחום או לקור. כאב משמעותי או אפילו דימום מהחניכיים מעיד ככל הנראה על דלקת קיימת. במקרים חריגים תוכלו לראות שיניים מתנדנדות או כאלה שלא מאוד יציבות. אך הסימפטום הבולט ביותר הוא ריח לא נעים מהפה או טעם שונה מהרגיל.

הטיפול האידיאלי הוא מניעה

יכול מאוד להיות שזה נשמע לכם מוזר, טיפול בדלקת חניכיים הוא מניעה שלה. אבל בו בזמן זה גם מאוד הגיוני, הרי אתם יכולים למנוע את הופעתה של הדלקת בחלל הפה. תדאגו לצחצח את השיניים בצורה הנכונה, כך שתימנעו את הופעת החיידקים בחלל הפה. שימוש קבוע בחוט דנטלי או בקיסמים יכול להקטין את הסיכויים להופעת הדלקת. ביקור תדיר אצל רופא השיניים ואצל השיננית יאפשרו לכם להיות עם האצבע על הדופק. כך תוכלו למצוא את עצמכם במצב שבו דלקת חניכיים לא תטריד אתכם בכלל.

דרכי טיפול בדלקת חניכיים

מה אתם יכולים לעשות כאשר דלקת החניכיים כבר קיימת? כאן יהיה עליכם לטפל בה בהקדם על מנת להחזיר את השליטה לידיים שלכם. אז מהם דרכי הטיפול בדלקת חניכיים? האמת היא שיש לא מעט שיטות שונות שיכולות לקדם אתכם אל עבר ההחלמה. הדרך הכי עדיפה להתמודד עם הדלקת היא לבקר אצל רופא השיניים. הוא יאבחן את המצב של הפה, ויחליט מה יהיה הצעד הנכון בהתאם למצב בשטח. לרוב הסרת האבנית על ידי שיננית, ושטיפות מרובות של הפה מביאים תוצאות. במקרים חריגים רופא השיניים ימליץ על שימוש באנטיביוטיקה.  

דילוג לתוכן