מה צריך לעשות לפני בדיקת קולפוסקופיה?

ישנה נטייה להתבלבל בין בדיקת קולונוסקופיה לבין בדיקת קולפוסקופיה, אך מדובר על שתי בדיקות שונות לגמרי. בדיקת קולפוסקופיה נקראת בעברית בדיקת שקיפות צוואר הרחם. המטרה של הבדיקה הינה לאבחן בצורה מדוקדקת אחד משלושת האזורים הבאים: שפות הפות, הנרתיק וצוואר הרחם. לאחר שתתקבלנה האבחנות השונות של הבדיקה יהיה ניתן לבחון את הממצאים בצורה אפקטיבית. כאשר לרוב הבדיקה נועדה כדי לאבחן בין ממצאים טרום-סרטניים או לבין ממצאים סרטניים. כמובן שלאחר הבדיקה יהיה ניתן לבחור את הטיפול האידיאלי שיביא לתוצאות הכי טובות שיש. אך מה צריך לעשות לפני שמגיעים לערוך את הבדיקה הספציפית הזאת?

בדיקות כלליות טרם הבדיקה

כדי שיהיה ניתן לקבל את התוצאות המדויקות חובה לוודא כי אין בעיות שונות באזור הנרתיק. לפיכך ישנו צורך לעבור בדיקות כלליות שמטרתן לשלול בעיות שעלולות להופיע. אם תתגלה בעיה מסוימת, הבדיקה יכולה להיעשות רק לאחר הטיפול בה. הבדיקה תאפשר לך לספק לרופא שעורך את הבדיקה את תמונת המצב בשלמותה. הבדיקות הכלליות חשובות גם כדי שתוכלי לראות כי לא נוצרה החמרה מסוימת בהשוואה למה שהיה קודם. את הבדיקה את יכולה לבצע במקום שבו תערכי את הבדיקה או דרך רופא הנשים שלך.

לא נדרשת הכנה מיוחדת 

ביום של הבדיקה את לא אמורה לערוך הכנה מיוחדת או להגיע מוכנה בהיבט מסוים. הבדיקה עצמה מתבצעת בהרדמה מקומית, כך שבמהלכה את לא אמורה להרגיש דבר. ההמלצה היא לאכול ארוחה קלה טרם ביצוע הבדיקה על מנת לא לעורר הקאה. אך זוהי כמובן רק המלצה, אף אחת לא חייבת להגיע בצום או כל דבר אחר. כמובן שתוכלי לעשות את ההתאמות הדרושות עבורך, לכל אישה יש את הדגשים שחשובים עבורה. שיחה קצרה עם הרופא שיבצע את הבדיקה תשפוך לא מעט אור אודותיה. 

תשתדלי להגיע נינוחה לבדיקה

הבדיקה כשלעצמה היא בדיקה מאוד מלחיצה, כאשר את תעשי אותה מבלי לדעת מה יקרה בהמשך. עם זאת בדיקת קולפוסקופיה היא בדיקה חשובה מאוד שאמורה לשפוך אור על סימני שאלה רבים. אנו מציעים לך להגיע לבדיקה כאשר את נינוחה כך יהיה אפשר לסיים אותה במהירות. תזכרי כי הזמן יכול להיות קריטי כאשר בוחנים כל מיני ממצאים שונים. הנינוחות שלך תאפשר לרופא שיבצע את הבדיקה לעשות אותה בדיוק כפי שהיא צריכה להיעשות. תבחרי מראש מקום מנוסה שבו תוכלי לעבור את הבדיקה מבלי שיהיו לך פחדים כאלה ואחרים.

דילוג לתוכן